Aktuality  |   Oddelenia  |   Zmluvy, objednávky, faktúry  |   O nás  |   Kontakty




Nachádzate sa v sekcii:Poradňa zdravia / Vianoce, sviatky pokoja a hojnosti.

Vianoce, sviatky pokoja a hojnosti.


ObrázokSúbory na stiahnutie: 0

 

S blížiacimi sa Sviatkami pokoja prichádza aj otázka, čo všetko treba zabezpečiť, aby nám počas vianočných sviatkov nič nechýbalo. Pre mnohých z nás sú Vianoce obdobím boja samého so sebou, obdobím prejedania sa, keďže nás všade obklopujú bohato prestreté stoly. Avšak mali by sme mať na pamäti čo a v akom množstve zjesť, aby nás netrápili žalúdočné nevoľnosti, či žlčníkové alebo iné koliky.

Aj napriek tomu, že sa Štedrá večera vyznačuje štedrosťou a naplneným stolom, mali by sme myslieť na to, aké štedrovečerné jedlá zvoliť, prípadne ako ich skombinovať, aby bola aj zdravšia a výživovo hodnotnejšia.

Tu je zopár  tipov, ktorými by sme sa mali každoročne riadiť pri príprave štedrovečerného pokrmu:

-          keďže každá štedrá večera začína polievkou, najzdravšou alternatívou je nahradiť zápražku postrúhanými zemiakmi, príp. ovsenými vločkami, takto môžeme pripraviť aj kapusnicu, pri ktorej by sme mali nahradiť smotanu spomínanými potravinami a tiež najvhodnejšie je úplne vynechať klobásu

-          zemiakový šalát, do ktorého bežne pridávame majonézu, môžeme vyrobiť za pomoci menej zaťažujúceho bieleho jogurtu, či nejakého druhu jogurtového dresingu

-          kapra, či inú rybu môžeme miesto vyprážania podusiť na masle, či iných bylinkách

-          sladkosti a koláče sú plné margarínov a nezdravých tukov, preto ich môžeme nahradiť sušeným ovocím (vlašské orechy, kešu oriešky, sušené jablká, slivky, marhule a mnoho iného ovocia), ktoré má navyše dlhšiu trvácnosť a obsahuje tiež menej kalórii

-          sladené nápoje   veľmi nezdravé, obsahujú veľké množstvo kalórii, môžu napomáhať k zvyšovaniu hmotnosti, podporujú tiež aj vznik osteoporózy, tieto nápoje môžeme nahradiť čerstvo vytlačenou šťavou z ovocia, či zriedeným 100% džúsom, ale tiež nesladeným čajom, či čistou vodou

Keďže ide o sviatky hojnosti a prejedania sa, ktorých následkom je vo väčšine prípadov aj hmotnostný prírastok, treba vyvážiť vysoký energetický príjem z potravy dostatočnou pohybovou aktivitou, či už formou zimných športov, domáceho cvičenia alebo prechádzkami na čerstvom vzduchu.

 

Príjemné a spokojné prežitie vianočných sviatkov a v Novom roku veľa úspechoch praje

Oddelenie podpory zdravia, Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Čadci

COVID-19

Ako znížiť riziko nákazy pred infekciou spôsobenej koronavírusom

 

Imunologický prehľad v SR 2018

Viac informácií - Klikni na obrázok

Program monitorovania pitnej vody

klikni na obrázok

Úradné dni

Po: 8.00-11.00 / 11.30-14.00
Ut: 8.00-11.00 / 11.30-14.00
St: 8.00-11.00 / 11.30-14.00
Št: neúradný deň
Pi: 8.00-11.00 / 11.30-14.00

Ako sa chrániť pred kliešťom

Ako predísť chrípke

Radón a zdravie obyvateľstva

Soľ nie je nad zlato


Čisté ruky